2.0CDTi zdechła na trasie po zakupie - stuki po odpaleniu

<<

przemyslawb.90

Posty: 2

Dołączenie: 11 Maj 2018 19:16

Post 11 Maj 2018 19:22

2.0CDTi zdechła na trasie po zakupie - stuki po odpaleniu

Witam.

Świeżo po zakupie Insigniii 2.0CDTi 160km po przejechaniu 90km na trasie (prędokość do 140km/h z tempomatem) auto zaczęło głośno stukać i zaczęły lekko falować obroty. Zjechałem na pobocze i auto samo zgasło, następnie laweta i mechanik - czekam na diagnozę. Olej w porządku, na pierwszy rzut oka wszystko pod maską ok, ale po odpaleniu auto chodzi jak traktor i potrafią falować obroty.

Czy ktoś może wie gdzie szukać przyczyny bądź co to będzie?

Po zakupie auta przejechałem 90km, jednym słowem masakra.
<<

Alex

Awatar użytkownika

Administrator

Posty: 1231

Dołączenie: 19 Sty 2013 00:00

Miejscowość: Iława

Post 11 Maj 2018 19:50

Re: 2.0CDTi zdechła na trasie po zakupie - stuki po odpaleniu

Wywaliło jakiś błąd ? Wstępnie skupiłbym się na czujnikach DPF.

Forum Opel Insignia poleca:

<<

MarTech

Posty: 139

Dołączenie: 02 Kwi 2018 19:46

Post 11 Maj 2018 20:09

Re: 2.0CDTi zdechła na trasie po zakupie - stuki po odpaleniu

Puk! Puk!
Kto tam?
Panewka!

Auto ma okolice 170-200k przelotu?
<<

przemyslawb.90

Posty: 2

Dołączenie: 11 Maj 2018 19:16

Post 11 Maj 2018 21:02

Re: 2.0CDTi zdechła na trasie po zakupie - stuki po odpaleniu

Wyświetla i wyświetlał się błąd awaria pojazdu - skontaktuj się z serwisem - to samo miałem w Astrze z 12r, ale wina była świec żarowych (system start-stop).

Przebieg auta 240k. Najbardziej obawiam się panewek. Ktoś zna orientacyjny koszt naprawy w razie gdyby to były panewki? Miałem Alfę 159-kę 2.4jtdm i przy stukających panewkach wymieniałem silnik.
<<

MarTech

Posty: 139

Dołączenie: 02 Kwi 2018 19:46

Post 11 Maj 2018 22:20

Re: 2.0CDTi zdechła na trasie po zakupie - stuki po odpaleniu

Tutaj tak samo. Jak poszły panewki, to będą przegrzane: wał, korby, stopki korb, podpory główne wału i blok. Silnik do piachu niestety. Kilka takich wymieniałem z uwagi na zatarcie i każdy rozbierałem - w środku masakra, panewki grubości bibuły, blok, korby, wał kolorowe - jak tęcza. Wymiana silnika tak naprawdę jest najmądrzejsza, bo przegrzany wał na cienkich panewkach może być krzywy i nawet szlif z nowymi panewkami nie gwarantuje, że za kilka tysięcy przebiegu nie wyrąbie panewek albo wał nie pęknie.
Świece żarowe nie mają nic gaśnięcia i spadania z obrotów. One są używane przy rozruchu a na gorącym silniku może ich nawet wcale nie być bo nie są silnikowi potrzebne.
Ostatnio edytowany przez MarTech, 11 Maj 2018 22:22, edytowano w sumie 1 raz
<<

Alex

Awatar użytkownika

Administrator

Posty: 1231

Dołączenie: 19 Sty 2013 00:00

Miejscowość: Iława

Post 11 Maj 2018 22:22

Re: 2.0CDTi zdechła na trasie po zakupie - stuki po odpaleniu

Skoro wyświetla błąd to podłącz się pod kompa i go odczytaj. Gdy padnie czujnik DPF, wtedy objawy są takie jak opisałeś - falujące obroty i nierówna praca silnika jakby chodził tylko na 3 cylindry.
<<

MamHopla

Posty: 1

Dołączenie: 03 Lis 2019 10:48

Post 03 Lis 2019 10:54

Re: 2.0CDTi zdechła na trasie po zakupie - stuki po odpaleniu

przemyslawb.90 napisał(a):Witam.

Świeżo po zakupie Insigniii 2.0CDTi 160km po przejechaniu 90km na trasie (prędokość do 140km/h z tempomatem) auto zaczęło głośno stukać i zaczęły lekko falować obroty. Zjechałem na pobocze i auto samo zgasło, następnie laweta i mechanik - czekam na diagnozę. Olej w porządku, na pierwszy rzut oka wszystko pod maską ok, ale po odpaleniu auto chodzi jak traktor i potrafią falować obroty.

Czy ktoś może wie gdzie szukać przyczyny bądź co to będzie?

Po zakupie auta przejechałem 90km, jednym słowem masakra.


Udało się naprawić ? Wiadomo co było przyczyną ? Mam podobne odgłosy z tym, że obroty nie falują :roll:

Forum Opel Insignia poleca:

Powróć do Silniki Diesel

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] oraz 11 gości