Biturbo 2012 szarpanie przy P na D i R

<<

FanOpla

Posty: 1

Dołączenie: 14 Lip 2018 22:47

Post 14 Lip 2018 23:10

Biturbo 2012 szarpanie przy P na D i R

Witam wszystkich,
Jestem na kupnie opla insigni biturbo 4x4 2.0 o mocy 195 km w automacie i przebiegu 128kkm.
Samochod wydaje sie byc bardzo zadbany z normalnymi elementami uzytkowania, natomiast podczas jazdy probnej zauwazylem - wyczulem niepokojace szarpniecie (mocne) podczas zmiany z biegu P na D , R. Wydaje mi sie ze najmocniejsze szarpniecia wystepowaly wlascie przy wlaczeniu na D. Wystepowalo to przy zimnym silniku, dopiero co po wlaczeniu, oraz przejechaniu okolo 10 km. Podczas ruszania nie wystepowalo szarpniecie oraz podczas jazdy biegi zmienialy cie plynnie. Natomiast po przejecianiu tych ok 10 km, zatrzymaniu sie i przelaczaniu biegow takie szarpniecia nie wystepowaly ( na pewno nie o takiej sile) mozna powiedziec, zezmiana przelaczenmiedzy P na D i R nie byla odczuwalna.
Jezdzilem juz troche automatami i w Fiacie i Bmw a najwiecej i najczesciej w insigni 2.0cdti o mocy 163 km i takich szarpniec (mocnych, jakby Cie ktos klepnal o sredniej sile w plecy) nie doswiadczylem. W insigni o ile wystepowaly to bardzo delikatne, wrecz naturalne zwiazane ze zmiana przelozen.
... I tu moje pytanie? Co moze byc tego przyczyna i czy warto kupowac taki samochod czy dac sobie z nim spokoj ? Przekopalem wiele for i nie znalazlem odpowiedzi czy moze pomoc olej, soft, elektrozawory, czy to mechaniczne uszkodzenie.

Pytalem o to w dwoch roznych ASO i otrzymalem odpowiedz ze takie szarpniecia nie powinny wystepowac, z koleji znajomy mechanik powiedzial mi ze to nic istotnego tj. "Ten typ tak ma".. i wynika to z niedokladnego zazebienia sie czasami zebatek, czy cos takiego. Ale tak jak wspominalem przeczutalem juz wiele histori i niechcialbym wpakowac sie w zaje...iste koszty jezeli moge tego uniknac. Pozdrawiam i prosze o pomoc,

Btw. Co jeszcze mnie zastanowilo to fakt ze olej silnikowy i filtry byly wymienione w tym roku dwa razy tj. W marcu i czerwcu, o czym to moze swiadczyc ? Auto stoi na komisie wiec nie moglem o to zapytac wlasciciela.
Auto to polska salonowka z pewnym przebiegiem.
<<

MarTech

Posty: 103

Dołączenie: 02 Kwi 2018 19:46

Post 15 Lip 2018 13:34

Re: Biturbo 2012 szarpanie przy P na D i R

Absolutnie i w żadnym wypadku "ten typ tak ma". Mechanik [cenzura] i tyle.
Wskazuje na niedomaganie skrzyni. Może zbyt mało oleju, może zużyty, a może kończy się przemiennik momentu obrotowego czyli sprzęgło hydrokinetyczne. Ogólnie rzecz biorąc bardzo śliski temat z zakupem takiego auta, bo MOŻE jest zbyt wiele. Potrzebna bardzo dokładna diagnostyka i na jej podstawie dowiesz się, ile to MOŻE będzie kosztować, a może kosztować naprawdę sporo.
Odpuść sobie to auto dopóki nie ustalisz, ile będzie kosztować naprawa. Możesz nieźle zmoczyć kitę i wydrenować sobie portfel.

Forum Opel Insignia poleca:


Forum Opel Insignia poleca:

Powróć do Skrzynie biegów

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości